سبد تامین آتیه فرزندان

برای هر خانواده ای شیرینی تولد هر نوزاد و کودکی همراه با برنامه ریزی برای آینده این گلهای زندگی است در این میان روشهای مختلفی برای تامین آینده نوزادان وجود دارد برخی از خانواده ها برای کودکان خود حساب بانکی باز می کنند، برخی برای او بیمه عمر و سرمایه گذاری می خرند و گروه به سراغ بازار طلا و مسکن می روند در این میان هر یک از این روشها دارای محدودیتهای است حساب بانکی و بیمه عمر و سرمایه گذاری عموما بخاطر تورم بالا بازدهی خاصی ندارد و بازار طلا مساله نگهداری سرمایه گذاری و عدم رشد اصل سرمایه گذاری و مسکن به دلیل سرمایه اولیه بالای لازم چندان در دسترس نیست. در این میان مسیری که می تواند ارزش پول را حفظ کرده و زمینه ای برای پس اندازی سالم و موثر توام با رشد مناسب برای فرزندان فراهم کند بازار سرمایه و عملیات سبد گردانی است این سبدگردانی خاص با ریسک کم،پرداختهای اندک و مدیریت مناسب سبدگردانی داریوش زمینه بازدهی مناسبی را می تواند فراهم کند. در همین حال دارندگان این سبد در کنار سهام، ابزارهای دیگر سرمایه گذاری از جمله گواهی سکه طلا را نیز در سبد خود خواهند داشت. تا در پایان دوره 5 تا 20 ساله سرمایه گذاری فرزند دلبندتان بتواند پس انداز لازم برای موضوعات زیر فراهم کند.

  • هزینه تحصیل
  • شروع کار و حرفه
  • خرید خانه
  • خرید خودرو
  • خرید جهیزیه

بازدهی سبد تامین آتیه فرزندان چقدر خواهد بود؟

هدف از تشکیل این سبد جمع‌آوری پول‌هایی است که والدین قصد دارند برای فرزندان خود پس اندازنمایند تا در آینده بتوانند سرمایه مناسبی را در اختیار آنها قرار دهند. فلسفه اصلی این است که پول واریز شده در این سبدها در دارایی‌هایی سرمایه‌گذاری شوند که قدرت خرید پول در طی مدت مورد نظر حفظ گردد و والدین بتوانند از محل سرمایه گذاری مذکور، هزینه‌های ازدواج، تامین مسکن و تحصیل فرزندان خوذ را تامین نمایند.
این سبدها به صورت ترکیبی در سهام، اوراق مشارکت دولتی و طلا سرمایه گذاری خواهند شد و به مقدار کمی در ابزارهای نوین مالی سرمایه گذاری خواهند شد. مزیت تشکیل سبد تامین آتیه فرزندان این است که کلیه امور خرید و فروش هایی که لازم است برای مدیریت این سبد صورت بگیرد توسط سبدگردان داریوش انجام می شود و والدین نیازی به درگیرشدن در فرآیندهایی مثل خرید و فروش، نگهداری طلا، دریافت سود سهام و سایر اقدامات نخواهند داشت.

نمونه ای از سرمایه‌گذاری تامین آتیه به مبلغ 100 میلیون تومان در سال 92 و نحوه رشد آن به ۳.۶ میلیارد تومان درجدول زیر آورده شده است:

بیشتر بخوانید
این سبدگردانی خاص با ریسک کم،پرداختهای اندک و مدیریت مناسب سبدگردانی داریوش زمینه بازدهی مناسبی را می تواند فراهم کند.در همین حال دارندگان این سبد در کنار سهام ،ابزارهای دیگر سرمایه گذاری از جمله گواهی سکه طلا را نیز در سبد خود خواهند داشت.

در همین حال می توان بازدهی بازارها در خلال ۱۵ سال گذشته را در نمودار زیر مشاهده کرد:

بازدهی سرمایه‌گذاری در ایران

با توجه به این اطلاعات، سبد تامین آینده فرزندان یکی از بهترین زمینه ها برای سرمایه گذاری و پس انداز برای کودکان است که ارزش دارایی آنها را در طول سالها حفظ می کند.

نحوه خرید سبد تامین آینده فرزندان:

بهترین بازدهی در این سبد شروع سبد با رقمهای قابل ملاحظه است اما این به معنای بسته بودن راه برای سبدهای کوچک نیست. پرداخت های کوچک شما در این سبد حداقل با رقم اولیه ۲۰ میلیون تومان (اما توصیه شروع با ۵۰ میلیون تومان و بیشتر است) شروع شده و از آن به بعد خانواده می تواند در هر زمان که می تواند سالانه در این سبد سرمایه گذاری نماید تا سرمایه ای بزرگ در آینده برای کودک ها و بچه های شما فراهم شود. برای سرمایه گذاری می توانید فرم درخواست سرمایه‌گذاری را تکمیل کرده و نوع محصول را سبد تامین آینده فرزندان انتخاب کنید.

در سبد تامین آینده فرزندان چه خواهید داشت:

نگاهی به چرخه های بازار نشان داده است که بازارها در دوره های مختلف بازدهی متفاوتی دارند از این رو در سبد تامین آتیه فرزندان ما ترکیب دارایی زیر را براساس دوره های مختلف قرار می دهیم:

  • گواهی سکه طلا یا صندوق طلا
  • سپرده بانکی یا اوراق یا صندوقهای درآمد ثابت
  • سهام با آینده روشن و رشدی
  • سرمایه گذاران می توانند براساس سلیقه خود و پیش بینی از آینده از سبدگردان درخواست درصدهای متفاوتی از دارایی ها نمایید. اما به صورت استاندارد این سبد براساس 20درصد سپرده بانکی یا صندوق درآمد ثابت،25درصد گواهی سکه طلا و 55درصد شاخص بازار سرمایه تشکیل می شود.

هزینه سبد تامین آتیه فرزندان چه میزان است:

سبدگردان داریوش به ازای هر سال یک درصد از ارزش سبد را به عنوان کارمزد برداشته و در صورت رشد بیش از 20درصد ارزش داراییها در هر سال 10درصد مازاد بر 20درصد بازدهی را به عنوان کارمزد متغییر محسوب می کند از این نظر هزینه این سبد برای سرمایه گذاران در بازدهی زیر 20درصد سالانه یک درصد و در بازدهی بالای 20درصد یک درصد بعلاوه 10درصد بازدهی مازاد است.90درصد سود بالای 20درصد متعلق به سرمایه گذار است.

مزیتهای سبد تامین آتیه فرزندان:

سود و سرمایه پرداختی در انتهای دوره معاف از مالیات و هر گونه عوارض می باشد و تمامی آن متعلق به شما می باشد.همچنین سرمایه این سبد تسهیلات و یا وام نبوده و نیز باز پرداخت ندارد، بلکه سود خالص شما از این سرمایه گذاری می باشد و برای موارد مختلف می توانید از آن استفاده کنید.

در همین حال در صورتی که به هر دلیل از انجام این کار صرف نظر کنید میتوانید سبد خود را قبل از دوره بازخرید کنید لذا یک پس انداز در دسترس است. سبدگردان داریوش همچنین در مذاکره با بانکهای مختلف و در صورت مساعدت نظام بانکی و در خواست سرمایه گذاران امکان معرفی دارندگان این سبد برای دریافت تسهیلات را فراهم می کند.در این حالت سبد داراییهای مشتریان به عنوان وثیقه تسهیلات به بانک معرفی خواهد شد.