گزارش بازار سرمایه | سی و یک فروردین

گزارش روزانه بورس اوراق بهادار
سه‌شنبه – ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

بازار امروز با اخبار متعدد روز گذشته مبتنی بر به اجماع رسیدن طرفین مذاکرات در وین و نزدیک شدن به متن توافق نامه، شروع به کار کرد. دلار روز گذشته به زیر 24 هزار تومان رفت و انتظارات از دلار همچنان نزولی است. شاخص امروز با 2،825 واحد رشد به عدد 1،219،700 رسید.
بازار امروز مثبت شروع به کار کرد و سهام بانکی (به عنوان سهامی برجامی) و فلزات در مرکز تقاضا بودند. گروه خودرویی نیز شروع متعادل داشتند. با گذشت کمی از بازار اما گروه پالایشی وخودرویی به صف فروش نشستند و معاملات در گروه فلزی، بانکی و پتروشیمی متعادل و نسبتا مثبت دنبال شد. در نیمه دوم اما با صف خرید شدن بانک ملت تقاضا در کلیت بازار تقویت شد و اغلب صفوف فروش جمع آوری شدند. در انتهای بازار اما بر خلاف انتظار عرضه‌ها شدت یافت و نمادهای در توجه حتی در قیمت‌های منفی و گروه خودرویی و پالایشی با صف فروش قابل توجه به کار خود پایان دادند.
رشد قیمتی فلزات و محصولات فولادی در هفته جاری و افت قیمتی اخیر این نمادها که از ارزندگی خوبی نیز برخوردار هستند، منجر به توجه بازار به آن‌ها بود. نمادهایی نظیر فولاد، کاوه، فخوز و فملی. گروه پتروشیمی اما امروز متعادل معامله شدند. نماد شپدیس در این گروه اما نسبتا پرتقاضا بود که به دلیل گزارش خوب دیروز این شرکت بود که در 6 ماهه به سود 939 تومانی رسید (به اندازه کل سود سال مالی قبل). گروه بانکی نیز که امروز در مرکز توجه و تقاضای بازار بودند که توافقات برجامی و اخباری مبنی بر نرخ تسعیر ارز برای سال 1399 باعث شد که این گروه گارد صعودی قوی به خود بگیرند.
ارزش معاملات خرد امروز به عدد خوب 2،790 میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به 263 میلیارد تومان رسید. اتفاق جالب توجه امروز دومین خروج پول حقیقی روزانه در سال ۱۴۰۰ از صندوق‌های درآمد ثابت با عدد 54 میلیارد تومان ثبت شد.
گروه بانکی و خودرویی امروز شاهد ورود پول حقیقی و سایر صنایع همراه با خروج پول حقیقی بودند. بیشترین پول حقیقی وارد شده به سهام به ترتیب به نمادهای وبملت، وپارس، ونوین و خساپا و بیشترین خروج پول حقیقی از نمادهای به ترتیب برکت، وملل، شستا و شبندر بود.

نقشه بازار بورس به نقل از سایت سهام‌یاب:

نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس حجم
نقشه بازار بورس بر اساس حجم