گزارش بازار سرمایه | دوازده اردیبهشت

گزارش روزانه بورس اوراق بهادار
یکشنبه – ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

بازار امروز در حالی آغاز شد که توجه اهالی بازار به صنعت بانکداری بود. دیشب در خبرها داشتیم که بانک مرکزی نرخ تسعیر ارز را 15900 تومان، برای بانک ها اعلام کرد که بیشترین تاثیر را از این اتفاق نمادهای وبملت، وپاسار، وتجارت و ونوین خواهند برد، اما با فشار فروشی که بر بازار حاکم بود نتوانستند انتظارات را برآورده کنند، گرچه معاملات بانک ملت و پاسارگاد در انتهای بازار امیدوار کننده بود.
به مذاکرات وین می پردازیم، سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی گفت: تحریم‌های موضوعی و بخشی مثل تحریم بخش انرژی ایران که شامل نفت و گاز می‌شود یا تحریم صنعت خوردو، تحریم مالی، بانکی و بنادر، براساس توافقاتی که تا الان صوت گرفته، همه این تحریم‌ها باید برداشته شود و توافق هم در این زمینه وجود دارد. مباحث به یک پختگی رسیده است. در کنار این برخی افراد، اشخاص و نهادها هستند که به شکل خاص مورد تحریم واقع شدند و لیست بلندبالایی است. مذاکرات درباره این لیست هنوز ادامه دارد و بیش از اکثریت آنها تا الان موافقت شده که از فهرست تحریم‌ها خارج شوند. در برخی از حوزه‌ها وارد نگارش متن شدیم. شکل توافق قطعا بر اساس مواضع قطعی نظام خواهد بود. این‌قدر مذاکره می‌کنیم که این مواضع به هم نزدیک شود و خواسته‌های ما مبتنی بر مواضع قطعی نظام تأمین شود.
با خبرهای مثبتی که از قریب الوقوع بودن بازگشت آمریکا به برجام حکایت دارد، دلار به کانال 22هزار تومان وارد شد و همچنان بازار سرمایه را در لاک دفاعی فرو برده است و باعث تشکیل صفوف فروش سنگین و بدون حجم حتی در نماد های بزرگ و بنیادی بازار شد.
صف فروش های ممتد در نماد های بزرگ گروه خودرویی مخصوصا نماد خساپا آن هم در آستانه اعلام برداشته شدن تحریم ها بسیار عجیب و جالب است.
در پایان معاملات امروز، شاخص کل با افت 13627 واحدی به عدد 1180712 واحد رسید و نتوانست خود را در کانال یک میلیون و دویست هزار واحد تثبیت کند. اولین حمایت جدی شاخص محدوده یک میلیون و یکصد و سی هزار واحد است که در صورت شکست تارگت بعدی محدوده 1054000 هزارواحد خواهد بود. ارزش معاملات به رقم 1391 میلیارد تومان رسید که سهم صنعت بانکداری به تنهایی 503 میلیارد تومان از آن بوده است. امروز باز هم 383 میلیارد تومان خروج پول حقیقی داشتیم .ارزش صف های فروش همچنان حول عدد 6 هزارمیلیارد تومان است و باید فکری به حال آن کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، همزمان با روز جهانی کارگر و روز معلم، ساعت ۱۸ امروز به صورت زنده از طریق شبکه‌های رسانه ملی با مردم سخن خواهند گفت که قطعا شامل نکات مهمی از مذاکرات وین و انتخابات ریاست جمهوری پیش رو خواهد بود.

نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس حجم
نقشه بازار بورس بر اساس حجم