گزارش بازار سرمایه | هفده فروردین

گزارش روزانه بورس اوراق بهادار
سه‌شنبه – 17 فروردین 1400

امروز سه‌شنبه هفدهم فروردین ماه در حالی شاهد افت بیش از 1.900 واحدی شاخص‌کل بودیم که شاخص هم‌وزن نیز کاهش 606 واحدی را تجربه کرد. کچاد، شستا و شتران بیشترین تاثیر مثبت و تاپیکو، فولاد و وغدیر نیز نبیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. در فرابورس نیز شاهد افت بیش از 3 واحدی شاخص بودیم.
با توجه به معاملات روز گذشته، همانگونه که انتظار می‌رفت در روز جاری، بازار با استقبالی مناسب کار خود را آغاز کرد. هر چند در ابتدا و با استقبال سرمایه‌گذاران روبرو بود و بسیاری از صفوف فروش نیز جمع شد، اما در ادامه شاهد افزایش عرضه‌ها بودیم. در اواخر بازار نیز شاهد استقبال بهتری از بازار بودیم.
حجم معاملات امروز (بدون احتساب معاملات بلوکی) 2.963 میلیارد تومان بود که کاهشی 24 درصدی نسبت به روز گذشته داشت. همچنین خروج نقدینگی نیز 259 میلیارد تومان بود. میزان ورود پول حقیقی به صندوق‌های قابل معامله نیز 119 میلیارد تومان بود.
در پایان معاملات امروز، در حالی شاهد صف خرید در 28 نماد بودیم که 52 نماد با افزایش قیمت به کار خود پایان دادند. همچنین 460 نماد با صف فروش به کار خود پایان داد. ارزش صفوف خرید و فروش به ترتیب 178 و 3.951 میلیارد تومان بود.
در بازار امروز شاهد تحرکات مثبتی در نمادهای پارسیان، برکت، شپنا، تجارت، وبملت، فایرا، سپ و تایرا بودیم و ورود پول در این نمادها مشاهده گردید.
ارزش پایین معاملات، همچنان نکته اصلی و منفی بازار می باشد.