گزارش بازار سرمایه | بیست و سه فروردین

گزارش روزانه بورس اوراق بهادار
دوشنبه – ۲۳ فروردین ۱۴۰۰

امروز دو‌شنبه بیست و سوم فروردین ماه در حالی شاهد افت 4.875 واحدی شاخص‌کل بودیم که شاخص هم‌وزن نیز کاهش 673 واحدی را تجربه کرد. شستا، نوری و فولاد بیشترین تاثیر مثبت و فارس، فملی و شپنا نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. اما شاخص فرابورس با رشد 24 واحدی به عدد 17796 واحد رسید.

با توجه به معاملات روز گذشته و همچنین معاملات امروز، تحرکات خوب و مثبتی در بازار مشاهده شد. گروه بانکی با پیشتازی وبملت و نوین و گروه فولادی نیز با لیدری فولاد و فخوز، امروز معاملات بهتری داشتند. انتظار می‌رود با افزایش خریدها در گروه خودرویی، سرمایه گذاران شاهد بهبود و سبزپوشی بازار در هفته جاری باشند. نکته مثبت دیگر در بازار امروز، افزایش ارزش معاملات نسبت به روزهای قبل بوده است. ارزش معاملات امروز به عدد 2304 میلیارد رسید که در مقایسه با روز گذشته رشد 62% داشته است.

در پایان معاملات امروز، در حالی شاهد صف خرید در 22 نماد بودیم که 68 نماد با افزایش قیمت به کار خود پایان دادند. همچنین 469 نماد با صف فروش به کار خود پایان داد. ارزش صفوف خرید و فروش به ترتیب 166 و 5.218 میلیارد تومان و خروج نقدینگی در خالص معاملات مربوط به حقیقی ها عدد 338 میلیارد تومان بود.

در بازار امروز شاهد تحرکات مثبتی در نمادهای وبملت، برکت، فخوز، فولاد، شستا، هرمز و نوری بودیم و ورود پول در این نمادها مشاهده گردید.

نقشه بازار بورس به نقل از سایت سهام‌یاب:

نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس حجم