گزارش بازار سرمایه | بیست و پنج فروردین

گزارش روزانه بورس اوراق بهادار
چهارشنبه – ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

امروز چهارشنبه 25 فروردین در حالی شاهد افت 1.320 واحدی شاخص کل بودیم که شاخص هم‌وزن نیز افتی 805 واحدی را تجربه کرد. با این حال اما شاخص فرابورس با افزایشی 11 واحدی به کار خود پایان داد.
به واسطه عرضه هایی که روز قبل توسط حقوقی ها انجام شد در ابتدای بازار احتیاط بیشتری از سوی خریداران صورت گرفت. در ادامه با گذشت زمان بازار با عرضه بیشتری مواجه گردید و در مدت کوتاهی با افزایش عرضه تاثیر اخبار مثبت انتشار اوراق اجاره برای تامین مالی خرید سهام که از سوی رییس سازمان بعد از جلسه با فعالان بازار مطرح شده بود از بین رفت.

ارزش معاملات خرد سهام حدود 3.2 هزار میلیارد تومن بود که با خروج 630 میلیارد تومانی پول همراه بود. نمادهای وتجارت، شپنا، وبملت، وبصادر و فملی با بیشترین خروج پول حقیقی همراه بودند. مهمترین دلیل افت قیمت‌ها در روز جاری عرضه های سنگین در نمادهایی چون فولاد و شستا بود.
در پایان معاملات امروز، در حالی شاهد صف خرید در 18 نماد بودیم که 39 نماد با افزایش قیمت به کار خود پایان دادند. همچنین 492 نماد با صف فروش به کار خود پایان داد. ارزش صفوف خرید و فروش به ترتیب 116 و 5.120 میلیارد تومان بود.
در بورس کالا قیمت میلگرد ذوب آهن در حدود 18.500 تومن به ازای هر کیلو معامله شد و با این وجود این نماد با صف فروش معاملات خود را پایان داد. با این وجود گروه سیمانی به علت افزایش قیمت کلینکر معاملات بهتری را در برخی نمادها نسبت به بازار تجربه کرد. قیمت صادراتی کلینکر در گزارشات شرکتها به 400 هزار تومن در هر تن افزایش یافته است. نکته قابل ذکر دیگر نرخ دلار سکه است که کمتر از نرخ بازار است و باعث ایجاد حباب منفی در سکه شده است. حباب منفی در سکه معمولا نشان‌دهنده کاهشی بودن قیمت دلار در بازار است.

نقشه بازار بورس به نقل از سایت سهام‌یاب:

نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس حجم
نقشه بازار بورس بر اساس حجم