گزارش بازار سرمایه | بیست و هشت فروردین

گزارش روزانه بورس اوراق بهادار
شنبه – ۲۸ فروردین ۱۴۰۰

اولین روز کاری چهارمین هفته از فروردین، ادامه روند 6 ماه اخیر بازار بود. این درحالیست که شاخص کل با 9634 هزار واحد افت، به عدد 1.233.723 واحد رسید و همچنان پایین بودن ارزش معاملات و نبود تقاضا در بازار به دلایلی که بر همگان پوشیده نیست، موجب شده است تا بازار سرمایه بی رمق ترین دوران خودش را تجربه کند. فعالین بازار سرمایه در حال حاضر بی توجه به ارزش شرکتها و میزان سودسازی آنها، صرفا مسیر خروج از بازار را انتخاب کرده اند.
در جریان معاملات امروز، ارزش معاملات خرد شامل سهام و حق تقدم 1079 میلیارد تومان بود که کمترین ارزش معاملات 15 ماه اخیر را به خود اختصاص داد. 465 میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی ها در بازار امروز بود. نکته جالب توجه بالا رفتن ارزش صفوف فروش می باشد که به عدد 6326 میلیاردت تومان رسیده است. در حالیکه قیمت ها رو به کاهش می باشد، ارزش صفوف خرید رشد می کند و بدان معنی است که به قافله صف فروش ها، هر روز سهم جدیدی اضافه می شود.
فولاد، فملی، شستا و کچاد بیشترین تاثیر منفی و فارس و وپاسار و ساراب بیشترین تاثیر مثبت را در بازار امروز داشتند. نکته جالب توجه در پیش گشایش امروز، رفتار حقوقی فارس بود که تلاش کرد تا قیمت را در دامنه مثبت مچ کند، اما در ادامه این نماد هم صف فروش شد و تاثیر مثبت این نماد در شاخص حاصل یک فرایند شاخص سازی قدیمی بود.
در لیست خالص ورود پول، اگر نماد ساراب را حذف کنیم، تا ردیف دوازده، اوراق ها قرار داشتند که همچنان نشانه بی اعتمادی بازار سهام می باشد.
در مجموع اگر قرار بر این باشد به دنبال نشانه ای برای واکنش بازار در این قیمت ها باشید، باید منتظر دو آیتم خروج پول از صندوق ها و اوراق های با درآمد ثابت و خالص ورود نقدینگی در بازار را رصد نمایید.

نقشه بازار بورس به نقل از سایت سهام‌یاب:

نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس حجم