گزارش بازار سرمایه | چهار اردیبهشت

گزارش روزانه بورس اوراق بهادار
شنبه – ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

امروز شنبه چهارم اردیبهشت ماه در حالی بازهم شاخص شاهد افت بود که اما در بازارهای جهانی شاهد رکوردشکنی و صعود بودیم. امروز شاخص کل با کاهشی 7.711 واحدی، کانال یک میلیون و دویست هزار واحدی را از دست داد. شاخص هم‌وزن نیز کاهشی بیش از 1000 واحدی را تجربه کرد. فملی، افق و وکار بیشترین تاثیر مثبت و فارس، شستا و فولاد نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. در فرابورس نیز شاخص، افتی 47 واحدی داشت.
در نخستین روز هفته در حالی باز هم بازار سرد و کم رمق کار خود را آغاز کرد که در ادامه نیز در وضعیت کلی بازار، تغییری محسوس صورت نگرفت و با بیش از 500 سهم صف فروش به ارزشی 6.5 هزار میلیارد تومان، در مقابل تنها 23 نماد صف خرید، به کار خود پایان داد.
در بازارهای جهانی اما شاهد خودنمایی فلزات بودیم. مس با صعودی تاریخی به سقف 9 ساله خود رسید (سبز بودن فملی نیز از آثار این صعود تاریخی بود). اسلب ایران نیز 720 دلار مورد داد و ستد قرار گرفت و بیلت نیز بیش از 590 دلار. تا نشان از وضعیت مناسب نرخ‌ها برای شرکت‌ها باشد. گزارشات ماهانه هم از راه رسیده و شرکت‌ها در حال ارائه آن هستند. تا بدینجا شاهد گزارشات خوبی خصوصا در گروه فلزات بودیم. امید است با ارائه گزارشات مطلوب، خوشبینی در بازار بیشتر گردد. نفت برنت نیز در حالی 66 دلار به ازای هر بشکه معامله شد که سبد نفتی اپک 63 دلار مورد داد و ستد قرار گرفت.
در بازار امروز تحرکات مثبتی در نمادهای فملی، وکار، فنوال، افق و دماوند مشاهده گردید.

نقشه بازار بورس به نقل از سایت سهام‌یاب:

نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس حجم
نقشه بازار بورس بر اساس حجم