گزارش بازار سرمایه | شش اردیبهشت

گزارش روزانه بورس اوراق بهادار
دوشنبه – ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

امروز دوشنبه ششم اردیبهشت ماه در حالی بازهم شاخص شاهد افت بود که با بازگشایی بازارهای جهانی، شاهد سبزپوشی فلزات و قرمزپوشی نفت و مشتقات بودیم. امروز شاخص کل با کاهشی 903 واحدی وارد کانال یک میلیون و یکصد و هشتاد و شش هزار واحدی شد. شاخص هم‌وزن نیز کاهشی 876 واحدی را تجربه کرد. فملی، فولاد و شستا بیشترین تاثیر مثبت و کگل، کچاد و شپنا نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. در فرابورس اما شاخص، افزایشی بیش از 7 واحدی داشت.
بازار امروز همچون روزهای گذشته با صف فروش‌های قفل و بدون تقاضای خرید شروع شد و تنها در چند دقیقه اول بازار برخی نمادها کمی معامله شدند. اما نکته مهم و متفاوت جمع شدن صف فروش خودرو در میانه بازار بود که باعث شد روزنه امیدی ایجاد شود که در ادامه با عرضه های سنگین مجددا به صف فروش نشست و این روند رکود در کلیت بازار ادامه پیدا کرد.
در نیم ساعت آخر، مجددا صف فروش خودرو جمع شد و تحرکات در سهام بزرگ نیز پدیدار شگردید، به طوری که شستا فولاد فملی مثبت شدند و حتی فملی چند بار به صف خرید نشست. در ادامه پالایشی‌ها (بخصوص شپنا) جمع شد و حجم‌های خوبی در سهم‌های بزرگ رقم خورد. این روند تا پایان بازار ادامه پیدا کرد اما در چند دقیقه آخر فشار عرضه بازهم زیاد بود.
بازگشایی در بازارهای جهانی هم با سبزپوش بودن گروه فلزات و البته قرمزپوشی طلای سیاه همراه بود. در روز چهارشنبه، نشست فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره، می‌تواند تاثیر مهمی بر بازارهای جهانی داشته باشد.
امروز هم در حالی شاهد خروج 325 میلیارد تومانی پول از بازار بودیم که ارزش صفوف فروش بالغ بر 6.200 میلیارد تومان بود. اما نکته مثبت، افزایش نمادهای سبزپوش بازار، خصوصا بزرگان بود. در بازار امروز تحرکات مثبتی در نمادهای فملی، نوری، هرمز، شستا و شگویا مشاهده گردید.

نقشه بازار بورس به نقل از سایت سهام‌یاب:

نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس حجم
نقشه بازار بورس بر اساس حجم