گزارش بازار سرمایه | سیزده اردیبهشت

گزارش روزانه بورس اوراق بهادار
دوشنبه – ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

امروز دوشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه در حالی بازهم شاخص شاهد افتی 13.590 واحدی بود که در کانال یک میلیون و یکصد و شصت و هفت هزار واحدی به کار خود پایان داد. شاخص هم‌وزن نیز کاهشی 1466 واحدی را تجربه کرد. فارس، فولاد و فملی بیشترین تاثیر منفی و وپاسار، وبملت و وپخش نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در فرابورس هم شاخص، با افتی 53 واحدی به کار خود پایان داد.
بازار امروز هم کما فی سابق با صف های فروش در غالب بازار شروع شد و در ادامه هم با حجم های بسیار پایین همراه بود. در اکثر نمادهای بزرگ به جز صنعت بانک، با صف‌های فروش سنگین همراه بود که باعث شد شاخص رقم 13590 واحد افت را ببیند. اخبار مثبت از برجام تحرکات خوبی در گروه بانکی ایجاد کرد اما موفق به تحرکات در صنعت خودرو نشد.
از اتفاقات جالب امروز، تایید ناظر در قیمت بازگشایی نمادهای قجام با 52 درصد؛ کدما با 36 درصد و کفپارس با 30 درصد کاهش بود که نوید تکرار نمونه این ریزش در سهم‌های کوچک را می‌دهد. همچنین در برخی از نمادها همچون وساخت، ساراب و شساخت شاهد تحرکات خوب و مثبتی بودیم.
امروز هم در حالی شاهد خروج 310 میلیارد تومانی پول از بازار بودیم که ارزش صفوف فروش بالغ بر 6.300 میلیارد تومان بود. بازار بسیار حساس به اخبار برجام و شایعات حول آن است و در بیشتر مکالمات بورسی، صحبت از متغیرهای جدید و تاثیرگذار بر اقتصاد و بازار سرمایه است.

نقشه بازار بورس به نقل از سایت سهام‌یاب:

نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس حجم
نقشه بازار بورس بر اساس حجم