گزارش بازار سرمایه | نوزده اردیبهشت

گزارش روزانه بورس اوراق بهادار
یکشنبه – ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

امروز هم در ادامه روزهای معاملاتی کسل کننده قرن جدید، شاخص کل با افت 15591واحدی روبرو شد و به عدد 1,151,871 واحد رسید. که بیشترین تاثیر را روی آن نماد های فولاد فارس و فملی داشته اند.
در بین ارزش صف های فروش 7هزار میلیارد تومانی، بیشترین نقش مربوط به نمادهای وآیند و تپکو و سمگا بود. صف فروش 600میلیون سهمی سایپا در بین بزرگان خودنمایی میکرد. در بین سهم های مثبت یا صف خرید هم نماد آریان با صف خرید قابل توجهی روبرو بود.تنها زیرمجموعه ای که با توجه به شرایط خوب بنیادیش از دایره توجه مجموعه پاسارگاد مغفول مانده بود.

ارزش معاملات در پایان 1659میلیارد تومان بوده است که 704میلیارد تومان از آن توسط حقیقی از بازار خارج شد. شتاب گرفتن روند خروج پول از بازار نتیجه سیاست های فعلی مخصوصا دامنه نوسان نامتقارن است. البته در کانال های خبری به نقل از آقای عظیمی عضو سابق شورای عالی بورس شایعه پیشنهاد مثبت و منفی 4 درصد بر سر زبان‌ها افتاد.که بسیار بهتر از شرایط فعلی می تواند باشد. اما به نظر نگارنده دامنه متقارن مثبت و منفی 2 یا 3 درصد در شرایط فعلی میتواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

در باب مذاکرات برجام هم اتفاق جدیدی نیفتاده است و همچنان اخبار ضد و نقیضی از وین به گوش می رسد. مذاکراتی که تمام بازار های داخلی را تحت تاثیر قرار داده است.

نقشه بازار بورس به نقل از سایت سهام‌یاب:

نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس حجم معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس حجم معاملات