گزارش بازار سرمایه | بیست و شش اردیبهشت

گزارش روزانه بورس اوراق بهادار
یک شنبه – ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

در پایان معاملات امروز شاخص کل با افت 789 واحدی به 1188805 واحد رسید. بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل سهم های فولاد و فملی و همچنین بیشترین تاثیر مثبت را سهم های فارس کچاد خودرو و سایپا داشتند.
ارزش معاملات 3097 میلیارد تومان بود که 218میلیارد تومان از آن توسط حقیقی از بازار خارج شد.
بعد از چند روز پرتقاضا و لیدری گروه پالایشی ، نوبت به گروه خودرو رسید تا سهم 659میلیاردی از معاملات امروز داشته باشد. ایران خودرو در ابتدای بازار با افزایش تقاضای محسوسی از سوی خریداران حقیقی روبرو شد و به صف خرید رسید ودر پایان با حجم معاملات تقریبا 1میلیارد سهمی و صف خرید 200میلیونی همراه بود. و این تقاضا در ادامه و با بازگشایی سایپا به سمت آن هم رفت و با صف خرید 400میلیون سهمی به کار خود پایان داد.مهمترین دلیل آن را هم می توان در اوج گرفتن شایعاتی در مورد نرخ گذاری خودرو در بورس کالا جستجو کرد.
در گروه پالایش هم با توجه به خبر تایید افزایش سرمایه 368درصدی شبندر از محل انباشته و تجدید ارزیابی دارایی ها، معاملات خود را در درصد های مثبت آغاز کردند اما رفته رفته با افزایش عرضه به درصد های منفی رسیدند.
نکته جالب توجه امروز افزایش قیمت دلار و صعود به محدوده 23هزارتومان بود.مسئله ای که با طولانی شدن مذاکرات برجام میتواند بی ارتباط نباشد.
بعد از تصمیات اخیر در مورد دامنه نوسان و حجم مبنا و تایید معاملات سهم های کوچک ، کم کم تعداد سهم های متعادل بازار رو به افزایش است که این امیدواری را در متعادل شدن و کف سازی کلیت بازار بالا میبرد.

نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات