گزارش بازار سرمایه | چهار خرداد

گزارش روزانه بورس اوراق بهادار
سه شنبه – ۴ خرداد ۱۴۰۰

بازار امروز 4 خرداد ماه با 9،476 واحد مثبت شاخص را به کانال 1 میلیون و صد برگرداند و در 1،105،443 واحد به کار خود پایان داد. ارزش معاملات خرد با افزایش حدود 20 درصدی نسبت به روز گذشته به 2،568 میلیارد تومان رسید و شاهد خروج 293 میلیارد تومانی پول حقیقی بودیم.

بازار امروز بر خلاف روز گذشته مثبت و پر حجم‌تر آغاز به کار کرد که شاید بتوان این مثبتی را به واکنش بازار به لیست کاندیدهای تایید صلاحیت شده برای انتخابات ماه جاری نسبت داد. گروه پالایشی که دیروز بهتر از سایر گروه‌ها معامله شدند امروز نیز در نقش لیدر بازار ظاهر شدند و بیشترین تقاضا و توجه حقیقی‌ها معطوف این گروه بود. البته پس از گزارشات ماهانه اردیبهشت ماه بسیار خوب که تا به حال منتشر شده، مثبت شدن بازار دور از انتظار نبود اما نقش تایید صلاحیت‌ها پر رنگ‌ تر از گزارشات است.
در بین گروه‌های بزرگ بازار گروه بانکی اما تحت فشار فروش سنگین بوده و بانک ملت حتی پس از منفی 20 روز گذشته امروز نیر همچنان منفی معامله شد. گروه خودرویی نیز در بازار روز جاری با تقاضای خوب همراه بود و در انتهای بازار نیز شاهد بازگشایی 2 نماد خودرو و خساپا در حدود 3 درصد مثبت بودیم. بازگشایی مهم دیگر امروز فولاد بود که مثبت 1 باز شد اما شاهد فشار فروش حقیقی در این نماد بودیم که درصدهای منفی را نیز به خود دید.
نکته حائز اهمیت بازار روز جاری کاهش محسوس فشار فروش کل بازار بود و همچنان افزایش تقاضای قابل توجه در بازار دیده نمی‌شود. البته همین عدم فروش در این قیمت‌ها و با شرایط خوب قیمت‌های جهانی فعلی و گزارشات بسیار مطلوب نکته مثبتی بوده که در صورت تداوم انتظار داریم به تقاضا کمک کرده و شاهد ورود پول باشیم.
به جز گروه پالایشی که شاهد ورود پول حقیقی 25 میلیارد تومانی بود فقط دو گروه فلزات و خودرویی ورود پول جزئی حقیقی داشتند. گروه بانکی با 159 میلیارد تومان خروج پول حقیق امروز همراه بود که بیشترین خروج پول حقیقی در بین نمادها نیز از دو نماد مربوط به این گروه، وپاسار و وبملت بود. نماد شپنا،نوری و ذوب نیز بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

نقشه بازار بورس به نقل از سایت سهام‌یاب:

نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس حجم معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس حجم معاملات