گزارش بازار سرمایه | یازده خرداد

گزارش روزانه بورس اوراق بهادار
سه‌شنبه – ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

شاخص بورس امروز 11 خرداد با 5438 واحد منفی به عدد 1،140،496 رسید. ارزش معاملات خرد امروز به 3000 میلیارد تومان رسید که عدد مناسبی بوده و شاهد 300 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بودیم.
بازار در ابتدای کار مثبت و پر تقاضا در همه گروه‌های بزرگ شروع کرد و تا نیمه اول بازار همچنان شاهد تابلوهای سبز بودیم. هرچند که با نزدیک شدن به نیمه دوم شاهد افت تقاضا و شدت گرفتن عرضه بودیم، که این عرضه در گروه بانکی و خودرویی بیشتر از سایر گروه‌ها قابل مشاهده بود بطوریکه بانک ملت صف فروش هم به خود دید اما در مدت کوتاهی جمع شد و با منفی 4 به کار خود پایان داد. اتفاق قابل توجه امروز معاملات شمش فولادی در بورس کالا بود که قیمت میانگین در آستانه 13،000 تومان برای هر کیلو قرار گرفت. ضمن اینکه در معاملات روز گذشته بازار جهانی شاهد رشد مجدد سنگ آهن و در مرز 200 دلار قرار گرفتن این کالا بودیم.
امروز شاهد وجود تعادل در معاملات اکثر سهام بزرگ و بنیادی بود بطوریکه دیگر شاهد هیجان فروش و رنج‌های منفی نبودیم که نکته مثبتی است. نکته مهم دیگر بازار روز جاری اقبال بیشتر به سهام با ارزش بازار نسبتا کم در مقایسه با روزهای گذشته بود که این امر نیز به متعادل شدن بازار کمک خواهد کرد.
گروه دارویی امروز شاهد تقاضای ویژه‌ای از سمت حقیقی‌ها بود بطوریکه شاهد صف خرید در چند نماد این گروه مانند برکت، والبر و دکوثر بودیم.
گروه دارویی و کانه‌های فلزی تنها گروه‌‎هایی با ورود پول حقیقی به ترتیب به میزان 6.5 و 4 میلیارد تومان بودند و گروه‌ بانکی و پالایشی در صدر خروج پول با 65.5 و 41.6 میلیارد تومان بودند.

نقشه بازار بورس به نقل از سایت سهام‌یاب:

نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس حجم معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس حجم معاملات