گزارش بازار سرمایه | هفده خرداد

گزارش روزانه بورس اوراق بهادار
دوشنبه – ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

در ادامه روزهای امیدوار کننده امروز هم شاخص کل با افزایش همراه بود و با رشد 8586واحدی به 1157228 واحد رسید. بیشترین تاثیر مثبت را به ترتیب نمادهای فولاد تاپیکو و شپدیس داشتند.
ارزش معاملات 3041میلیارد تومان بود که از این مقدار 13میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی داشتیم که تنها نکته منفی این روزهای بازار است، و نشاندهنده ادامه ترس و بی اعتمادی فعالین بازار است.
در ادامه تلاش‌ها برای جمع کردن شرکت های کوچک و متوسط از صف فروش های متوالی نمادهای کحافظ انرژی3 وتوشه و غشهد در بورس و نمادهای تاپکیش وآوا و هجرت در فرابورس با درصدهای منفی قابل توجه بازگشایی شدند. اما همچنان با ارزش صف های فروش 4هزار میلیاردی روبرو هستیم.
بیشترین ارزش ریالی صف های فروش به ترتیب نمادهای وآیند تپکوسمگا خزر و سصفها بوده‌اند.
بیشترین ورود نقدینگی هم به صنایع شیمیایی و خودرو قطعات بوده است.
از ابتدا در بازار شاهد معاملات مثبت و روانی بودیم حتی نماد شتران هم با وجود خبر آتش سوزی در تعطیلات گذشته با درصدهای مثبت کار خود را به پایان رساند.
نقطه عطف بازار امروز رنج های مثبت در دو نماد لیدر سایپا و ایرانخودرو و در ادامه صف خرید آن ها بود که باعث ایجاد جو روانی مثبت در کلیت بازار گردید.
از صف خریدهای جالب بازار امروز نماد برکت بود که از ابتدا معاملات پرقدرتی داشت و بیشترین ارزش صف خرید با 57میلیارد تومان متعلق به آن بود.که دلیل آنرا میشود به خبر امکان دادن مجوز اورژانسی به واکسن ایرانی کوو ایران برکت مربوط دانست.
شاخص همچنان در تلاش برای شکست مقاومت 1190000است در صورت شکست آن میتوان به شروع موج صعودی جدید بازار تا محدوده 1500000هزار امیدوار بود.

نقشه بازار بورس به نقل از سایت سهام‌یاب:

نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس حجم معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس حجم معاملات