گزارش بازار سرمایه | هجده خرداد

گزارش روزانه بورس اوراق بهادار
سه‌شنبه – ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

شاخص در پایان معاملات امروز با 3،364 واحد مثبت توانست به 1،160،568 واحد صعود کند. ارزش معاملات خرد امروز به عدد قابل توجه 5،635 میلیارد تومانی رسید که از ابتدای سال جاری جزو 5 روز برتر از نظر ارزش معاملات خرد می‌باشد؛ که اتفاق مثبتی است. تا نیمه اول بازار امروز شاهد ورود پول حقیقی بودیم که سپس با شدت گرفتن عرضه ها بازار با خروج 251 میلیارد تومانی پول حقیقی همراه بود.
به دنبال معاملات مثبت روز گذشته امروز نیز بازار مثبت شروع به کار کرد اما با تمرکز بیشتر بر گروه‌های برجامی مانند خودرویی و بانکی که افت‌های قابل توجهی نیز در چند ماه اخیر شاهد بودند. سهم‌های بزرگ خودرویی مانند خودرو، خساپا و خگستر و در گروه بانکی هم بانک ملت و صادرات در ابتدا بازار صف خرید قابل توجه را به خود دیدند. سایر بازار هم در نیمه اول شاهد معاملات مثبت و متعادل بودند. در بازگشایی بانک تجارت نیز شاهد صف خرید بیش از 400 میلیون سهمی بودیم. در نیمه دوم اما خریداران کمی عقب نشسته و با عرضه شدن صفوف خرید سهمای یاد شده شاهد درصدهای منفی در سایر گروه‌های بازار به ویژه گروه پالایشی بودیم.
در چند روز اخیر شاهد کاهش تعداد و ارزش صفوف فروش در کلیت بازار که اغلب نیر مربوط به سهام با ارزش بازار کم و متوسط هستند، بودیم؛ بطوریکه تعداد سهام متعادل شده بعد از مدتی صف فروش طولانی پیوسته در حال افزایش است و حتی آن دسته از سهم‌هایی که افت سنگینی را از سقف قیمتی تجربه کرده‌اند شاهد تقاضای بیشتری نسبت به کلیت بازار هستند. این اتفاق در مجموع برای بازار مثبت بوده و منجر به آزاد شدن نقدینگی برای خریدهای جدید خواهد شد.
امروز تنها گروه بانکی با ورود پول حقیقی به میزان 69 میلیارد تومان همراه بود و سایر گروه‌ها با خروج پول حقیقی به کار خود پایان دادند. بیشترین پول حقیقی از گروه غذایی (89 میلیارد تومان)، خودرو (31 میلیارد تومان) و کانه‌های فلزی (30 میلیارد تومان) خارج شد.
بیشترین ورود نقدینگی حقیقی به نمادهای وبملت (64 میلیارد تومان)، فروی (29 میلیارد) و فزرین (22 میلیارد تومان) و بیشترین خروج نیز از نمادهای غکورش (42 میلیارد تومان)، غصینو (35 میلیارد تومان) و فولاد (33 میلیارد تومان) بوده است.

نقشه بازار بورس به نقل از سایت سهام‌یاب:

نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس حجم معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس حجم معاملات