گزارش بازار سرمایه | بیست و پنج خرداد

گزارش روزانه بورس اوراق بهادار
سه‌شنبه – ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

شاخص بازار امروز 25 خرداد با 44 واحد اصلاح به عدد 1،150،159 واحد رسید که همچنان به فعالین یادآوری کند که قصد عبور از مقاومت 1،200،000 را ندارد. ارزش معاملات خرد به عدد 4 هزار میلیارد تومان رسید و شاهد خروج 550 میلیارد پول حقیقی از بازار بودیم.
بازار سرمایه در روز جاری معاملات خود را مثبت و با تمرکز خریداران بر گروه‌های خودرویی، پالایشی و بانکی آغاز کرد. سایر گروه‌های بزرگ متعادل و کمی منفی معاملات خود را دنبال کردند که البته خریداران بیشتر متوجه گروه فولادی بودند تا پتروشیمی. رنگ سبز کمرنگ ابتدای بازار حتی تا نمیه اول هم دوام نیاورد و شاهد عرضه صف خرید خگستر و متعادل شدن خودرو بودیم. خساپا و وساپا هم پس از انتقال ملک الهیه از وساپا به گروه سایپا با بازگشایی مثبت 6 درصد همراه بودند که در نهایت در حفظ آن ناکام بوده و در حدود مثبت 2 درصد به کار خود پایان دادند. سایر گروه های بزرگ نیز با قیمت‌های منفی به کار خود پایان دادند اما شاهد فشار فروش و رنج‌های منفی نبودیم و معاملات به صورت متعادل دنبال شدند.
نکته قابل توجه بازار امروز به صف فروش نشستن نمادهای با ارزش بازار کم که اخیرا از حالت صف فروش به تعادل رسیده بودند بود. این امر نشان می‌دهد که بازار در شرایط فعلی بسیار ریسک گریز عمل کرده و همچنان اقبالی به سهام کوچک که ریسک بیشتری دارند حتی با اصلاح‌های سنگینی که متحمل شده‌اند، ندارد.
مهم ترین اتفاق امروز بازدید سر زده آیت الله رئیسی از تالار معاملات شرکت بورس و صحبت با حاضرین تالار بود که البته تاثیری در روند معاملات نداشت و بیشتر به حواشی انتخاباتی پرداخته شد. البته بازدید یکی از سران سه قوه از تالار بورس اتفاق بسیار مهمی بوده و نشان از جایگاه ویژه بازار سرمایه نزد مسئولین دارد که امیدواریم این حمایت و توجه ادامه دار باشد.
خبر دیگر بازار امروز شایعه حصول توافق در مذاکرات وین بود که از خبر گزاری راشا تودی نقل شد که خیلی از سمت بازار باور پذیر و مورد قبول واقع نشد و انعکاسی در روند معاملات نداشت. فعالین بازار ترجیح دادند که تا اعلام رسمی خبر صبر کنند چراکه تحرکی در قیمت دلار نیز صورت نگرفت.
در تمامی صنایع بزرگ امروز شاهد خروج پول حقیقی بودیم. پالایشی (119 میلیارد)، فلزات (95 میلیارد) و بانکی (63 میلیارد تومان) خروج پول داشتند. بیشترین پول حقیقی از نمادهای شپنا، فولاد، خاهن، وپاسار و فملی خارج شد و در نمادهای فجر،کاذر،خساپا و خگستر شاهد بیشترین ورود پول حقیقی بودیم.

نقشه بازار بورس به نقل از سایت سهام‌یاب:

نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس ارزش معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس حجم معاملات
نقشه بازار بورس بر اساس حجم معاملات