گزارش بازار سرمایه | شانزده فروردین

گزارش روزانه بورس اوراق بهادار
دوشنبه – 16 فروردین 1400

بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که امید همچنان زندانی این روزهای بازار در پشت حجم بالای صفوف فروش بوده و رمقی در بازار وجود نداشت، با گذشت حدود یک ساعت از بازار، با افزایش تقاضا در نماد شستا و جمع شدن صف فروش و مثبت شدن این نماد، تحرکاتی در بازار مشاهده شد که می تواند کور سوی امید را در دل فعالین بازار جای دهد. از نظر تکنیکی نیز شاخص در محدوده ای قرار دارد که می تواند با حمایت مواجه شود تا مجددا چشمان سهامداران به رنگ سبز درآید.
ارزش معاملات امروز در تابلوی بورس و فرابورس بدون در نظر گرفتن معاملات اوراق مشارکت و معاملات بلوکی 3.906 میلیارد تومان بود که افزایش 102 درصدی نسبت جلسه معاملاتی روز گذشته داشت. از طرفی حدودا 27% ارزش معاملات مربوط به چهار نماد پالایش، شپنا، دارایکم و شتران می‌باشد.
در پایان معاملات امروز 77 نماد مثبت بسته شدن، که 25 نماد از آنها، صف خریدی با ارزش مجموعا 155 میلیارد تومان داشتند. اما در مقابل 499 نماد در نهایت در بازه منفی بسته شدند که 432 نماد از آنها، صف فروش با ارزش مجموعا 4.130 میلیارد تومان داشتند.
خبر افزایش نرخ 35% سیمان سفید، موجب افزایش تحرک در سیمانی های بازار شد، این در حالیست که هنوز افزایش نرخ سیمان خاکستری اعلام نشده است.
در بازار امروز نمادهای سیمرغ، کچاد، شیران، اپال، ونوین، فایرا، فخوز، کاوه و شتران معاملات خوبی داشتند و ورود پول در این نمادها مشاهده گردید.
برای فردا می‌توان انتظار بازار بهتری نسبت به امروز داشت و می توان با توجه به اصلاح قابل توجه در اکثر نمادها، با انتخاب سهم مناسب سود خوبی را تا زمان برگزاری مجامع کسب کرد.

نقشه بازار بورس اوراق بهادار تهران
نقشه بازار بورس اوراق بهادار تهران

این مطلب جنبه تحلیلی دارد و هیچ تعبیری به عنوان سیگنال خرید و فروش برای آن محسوب نمی‌شود.